fredag 25 oktober 2013

Ubåt, arslet och tå

Här hemma sjungs det för fullt dock tycker jag att sångerna har fått andra texter än vad jag fick lära mig när jag var barn, men å andra sidan så var det ju inte igår utan iförrgår så de må väl vara hänt. Fast "ubåt, arslet och tå" till huvud axlar knä och tå melodin det känns lite sådär.

Vi får även höra mellandelen i bä bä vita lamm. Så vi vet att han har säcken full och att far ska få sin helgdagsrock, det vet vi med säkerhet för det har vi nog bara hört ett par hundra gånger det senaste dagarna.

Det här med Internet ska vi prata lite om det, är vi beroende eller är vi beroende? Idag höll hela min tillvaro på att rasa samman när jag kommer till jobbet och där är inget Internet, katastrof eleverna kan inte se den filmen jag har tänkt så det får bli improvisations lektion tror inte de var så nöjda men nu kan de ha ett bra höstlov och inte längta ihjäl sig efter skolan iallafall, alltid nåt.

Här hemma har det varit sjuka barn större delen av veckan och vi vabar om varandra (här ville min telefon skriva Barbara, det var fel hon har vi inte vabat för), nu är det helg och vi ska vila upp oss och bli friska förhoppningsvis orkar vi fira mormor och morfar imorgon.

Trevlig helg!

Ni får en bild på mina kakor jag och barnen bakade igår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar