torsdag 20 juni 2013

S E M E S T E R

Japp ni läste rätt, jag är befriad från arbetet några veckor och just nu känns det underbart. Det kommer vara konstigt att inte åka till jobbet på måndag men jag ska nog klara av det.

Så vad ska vi då göra på vår ledighet kan man ju fråga sig, och det frågar jag också. Maken åker på smideskurs på måndag och är borta till på lördagen, så nästa vecka handlar nog mest om att överleva dagen skulle jag tro. Det finns nämligen två trotsiga barn här hemma som har en mamma som ser ut som en gråtande tvättbjörn (i varje fall om hon sminkar sig, sminkar hon sig inte ser det bara ut som om hon har gråtit i en evighet). Nu vill jag bara förtydliga att jag inte gråter för att jag ska umgås med mina barn utan jag är helt enkelt pollenallergisk.

Men tillbaka till semesterplanerna, vi ska plocka upp flyttlådorna och komma i ordning ordentligt i huset, bara en dryg vecka kvar nu. Vi ska även besöka någon djurpark eller liknande, jag vill åka till Liseberg men barnen kanske är lite försmå och jag som är så nervös kommer ju knappast låta mina barn ens titta på karusellerna så det är nog lika bra att vi väntar en fem, tio, femton år till innan vi besöker ett så läskigt ställe.

Nä nu ska vi fira semestern med lite film!

Skrivpuff: Befria

2 kommentarer:

  1. Ha en härlig semester! Vet inte exakt hur små dina barn är men den där ponnykarusellen precis i början av Liseberg är gratis. Kaninbåtarna är omöjliga att misslyckas med. Man kan ha kul där även med pyttisar (men det är billigare när de är små). Ha det skönt.

    SvaraRadera