fredag 9 december 2011

Bvc-besök och fullmåne

Idag var det dags för besök hos bvc igen och lillkillen hade gått upp 410g på en vecka så det var mycket väl godkänt :)
Skrev upp mig på listan att jag ville vara med i en föräldragrupp, jag hoppas verkligen att jag kan vara med. Förra gången när äldsta kille föddes så missade vi först föräldragruppen på mvc (eller var med en gång av fyra) sen blev jag inlagd och sedan sängliggandes 40mil bort så då var de lite svårt att vara med. Sen när han var född så hann det bli en träff med den föräldragruppen innan all personal behövdes för att massvaccinera hela stan (svininfluensan).
Men den här gången så kunde vi vara med på båda förädraträffarna på mvc och som de ser ut nu så kommer jag nog kunna vara med på träffarna på bvc. Så de är lite nya saker även om det är andra barnet.


Imorgon är det fullmåne och det känns verkligen i mina leder, jag hatar dagarna innan det är fullmåne. Varför under ni kanske? Därför att jag får så jädra ont i mina leder att jag knappt kan göra något och är rädd för att tappa saker som jag håller i (just nu är jag mest rädd för att tappa min 3veckors lilla bebis). Det är skönt att maken är hemma så jag får hjälp att lyfta. Nästa gång det är fullmåne så kommer jag att vara lite starkare så då hoppas jag att jag har lite mindre ont än vad jag har idag.

När vi satt och åt lunch så knakade till i min käke och det gjorde ont som sjutton, det kändes som den var påväg ur led, men den verkade hitta tillbaka till sin plats igen. Men det är ömt och jag får nog försöka att inte prata allt för mycket idag... Det är säkert nån som tycker det är skönt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar