tisdag 6 december 2011

Höstrusk

Det är december men när man tittar ut genom fönstret och ser att de blåser, regnar ja till och med haglar då tycker iallafall jag att det känns som mer som oktober.

Så den där julkänslan har inte infunnit sig och då har vi ändå tagit fram tomtarna och halva granen idag. Den andra halvan är visseligen oxå inne men den ligger jämte julgransfoten och väntar på att bli ihopsatt men tror nog den ligger kvar där imorron oxå.

Vi var på ikea igår och då köpte vi en "långhårig"matta och tycker att den passar jättebra i vardagsrummet. Sen att resten av rummet är kaos orkar jag inte riktigt bry mig om just nu. Får ta tag i det en annan dag. Ikväll vill jag bara vila mina leder och sen försöka komma i säng tidigt, hoppas att de blir innan 22 helst innan 21 men tror inte att det är realistiskt ännu. Om man bortser ifrån igårkväll så har vår (min och makens) kväll börjat vid 21 när stora killen har somnat. 

Men skulle nog behöva gå och sova tidigare på kvällarna. Visst min bebis är jättesnäll äter var tredje timme på natten men han bajsar ju var tredje timme då oxå, så då får man byta blöjan (har en man som hjälper till med detta) men sen så vill lillkillen äta igen och så kräks det lite så pyjamasen behöver bytas och när man väl har lagt honom i sängen igen så brakar det till i blöjan och så får man börja om. Sen efter 45-50min så kan man sova 2 timmar innan det börjar om igen. Men jag ska inte klaga för mycket för han sover som sagt bra och skriker inte speciellt mycket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar