lördag 6 april 2013

Lite träning, lite shopping och lite lördag

Började dagen med en stadig frukost som bestod av en kopp kaffe och två rostade mackor med smör, det var verkligen den bästa uppladdningen inför gymbesöket som skedde strax efter frukost, eller så var det världens sämsta uppladdning jag har inte riktigt bestämt mig för vad ännu. När jag kom hem hoppade jag genom duschen, drog på mig lite kläder, sen packade vi in ungarna i bilen och körde ner på stan. Där hittade vi lite kläder till stora killen så att han slipper gå omkring i magtröjor utan kan se ut som alla andra barn igen som har lagom eller lite för stora kläder. Åkte vidare till mataffären och skulle köpa mat men eftersom mina rostade mackor sedan länge hade förbrukats fick jag ett tokspel och blev fem år gammal och ville verkligen inte alls äta köttbullar för det är ju världen äckligaste mat, det vet ju vem som helst, förutom maken då så just då var den mest krokade person jag någonsin mött. Väl hemma stekte han de äckliga köttbullarna som faktiskt gick att äta och jag blev människa igen, i alla fall en kort stund. Efter lunchen lämnade vi storebror hemma hos mormor och morfar och packade in lillebror i bilen för att köra till IKEA, det har ju öppnat en fyndvaruhus jämte det vanliga IKEA och det ville jag spana in. Jag hittade ingenting där men när vi ändå var vid det vanliga IKEA så smet vi in där oxå, jag hittade gardiner till sovrummet och köket, en lampa till sovrummet och en varmluftsugn till köket. Det är verkligen inte varje dag man åker till IKEA och spontanhandlar en ugn, men någon gång ska vara den första.

Det här var min lördag än så länge, nu blir det film och godis för hela slanten innan jag landar på kudden och sover sju kvart i timmen tills jag blir väckt. Trevlig lördag på er.

PS. Det har kommit fram att det är svårt att komma in på bloggen, jag tror att det beror på vilken webbläsare/browser man använder sig av, explorer är de som jag vet strular mest just nu. Hoppas att det löser sig eller att ni hittar andra vägar till min blogg. DS.

1 kommentar:

  1. Du får se till att äta något efter träningen ;) en banan eller proteinshake :)

    SvaraRadera