onsdag 29 augusti 2012

Vissa dagar kräver mer kaffe än andra

Idag är en sådan dag när kaffebryggare får visa vad den går för, blev väckt alldeles förtidigt av en ilsken son, men fick han bara krypa runt lite i sängen hos mig och maken så var han nöjd, en stund, maken var mindre nöjd som är hemma och är sjuk idag. Så efter en stund fick jag allt gå upp och fixa gröt och sen kom stora killen upp och ja allt flöt på som vanligt. Mamma var snäll och tog lillkillen medan jag lämnade den store på förskolan och när jag gick hem njöt jag av lugnet och tystnaden. Tänk er tio minuter där man kan ignorera alla ljud runt omkring, man behöver inte svara på frågor eller hålla kolla på nappar, mössor eller annat som kan slängas iväg från en vagn. 

Men så kommer jag fram till skolan och just som jag går där och njuter av tystnaden börjar brandlarmet att vråla, ut väller det barn från alla möjliga och omöjliga dörrar, detta såkallade brus gick inte ignorera. Så istället för tystnaden får jag snällt lyssna på brandlarmet som tjöt och detta hörde jag hela vägen hem.

Är nu inne på min fjärde kopp kaffe och jag är rädd för att jag aldrig kommer vakna till ordentligt idag, så ikväll blir de vila, vila och åter vila, synd bara att de inte finns nåt kul på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar