måndag 6 augusti 2012

Nu sover vilda babyn

Då passar jag och storebror på att ta en paus i soffan, vilda babyn har energi så att man hade kunnat värma upp en fem, sex städer under de kallaste vinterdagarna. Krypa, krypa, ställa sig upp, trilla, skrika, tröstas, krypa, hitta nåt olämpligt att stoppa i munnen, bli arg på den som tar bort de olämpliga i munnen, krypa, krypa, ställa sig upp, trilla... anar ni ett mönster.

Borde kanske försöka sova fem minuter nu men eftersom jag redan har fått i mig tre koppar kaffe idag så går det inte. Så de får bli lite soffhäng med datorn och barnkanalen, inte fy skam det heller.

Idag har himlen öppnat sig och verkar inte hitta off-knappen för de fullkomligt forsar ner vatten, eller regn men det är ju vatten så ja ni fattar.
Vi hade planer på att åka till kronoskogen och rasta barn idag, men de verkar inte som att de är någon bra idé.

Jag trodde aldrig att jag skulle somna inatt, har legat och vridit och vänt på mig, försökte klura ut vad det var som störde mig men jag tänkte inte på någonting särskilt, sen låg jag och lyssnade på maken och sonen som snarkade i otakt och då gick de ju absolut inte att somna, inte konstigt att jag är trött idag. Nu ska jag vila lite innan vilda babyn vaknar och lever rövare igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar