fredag 24 augusti 2012

Fredag!

Idag känner jag för att sitta i soffan, äta polly, dricka kaffe och skriva hela dagen, men de kan jag ju glömma. Började dagen med att två kvinnor hängde över mig och grävde runt i munnen, stack in massa konstiga metallinstrument som hade ett borrande ljud, en dammsugare som sörplade upp vätska och sen en massa fingrar som grävde runt. Japp jag har varit hos tandis, igen. Men nu var det sista gången för i år :)

Hon frågade om jag ville ha bedövning och jag tvekade, tänkte och ojade mig, men hallå vad var jag rädd för? Att det skulle göra ont i två minuter eller möjligtvis tre. Om man ställer de mot att vara bedövad i halva käften till långt fram på eftermiddan så är väl lite smärta i nån minut helt okej, när det dessutom inte gjorde ont så är jag överlycklig att jag inte valde någon hemsk bedövning.

Nu håller jag på att stökar runt i två rum samtidigt och de är bara kaos, förstår inte hur jag ska få någon ordning. Ett barn som gärna hjälper till, eller så kommer han på att nä nu ser inte mamma då ska jag hitta på bus och kryper iväg till antingen grinden, hundmaten, hundkorgen eller tvn. Han väljer alltså en av fyra saker han inte får göra, jag blir snart tokig. Sen har vi den andra sonen som vill leka men då måste jag sitta jämte och titta på när han leker, eller så ska jag sitta i soffan och titta på barnkanalen, sa jag att jag snart blir tokig.

Men det är fredag och fredag är den bästa dan på hela veckan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar