måndag 20 augusti 2012

Jag överlevde!

Japp så är det, jag överlevde det första jympapasset på över ett och ett halvt år, det var jättekul men jag svettades som bara den redan innan passet började. Fy sjutton vilken varmdag det har varit idag. Men åter till jympan, det började med steg och det fixade jag, sen skulle man vifta med armarna samtidigt som man trampade på stället och jag såg nog ut som en trasig väderkvarn när jag stod där och flaxa. Sen skulle man gå runt och flaxa och sen springa, ja ni kan ju tänka er hur de såg ut, ingen vacker syn. Men jag viftade inte till någon som stod nära eller för den delen långt bort. Däremot blev det lite kroppskontakt när vi låg svettiga på golvet, jag råkade lägga min hand i handen på en annan tant när vi gjorde sittups där man skulle slänga iväg armarna så de låg raksträckta på golvet.
Sen har jag tydligen en massa muskler som jag inte visste om, varför kommer de bara fram när man är tränar? Jag menar varför har man muskler man måste gå till gymmet för att hitta, är de inte rätt onödiga att ha då?

Men jag överlevde, det gjorde inte den halva platta grodan jag höll på att trampa på när jag gick hem, sen såg ju inte jag honom inne på jympan så de var ju inte säkert att det var de som tog knäcken på honom.

Nu ska jag sitta i soffan och vila resten av kvällen.

1 kommentar: