tisdag 7 augusti 2012

Regn och rusk

Fy sjutton vilket ruskväder det är idag, sitter här inomhus och huttrar för att det är så jäkla kallt ute. Jag och barnen var ute en kvart på förmiddagen men de regnade så mycket att storebror ville gå hem, han som alltid vill vara ute, men nej han ville hem och titta på film istället för att bli blöt. Lillebror hade ju till och med fått på sig en förstor regnjacka så förberedda var vi men vi gör kanske ett nytt försök i eftermiddag istället.

Lillebrors nya bus är att stänga av tvn för storebror när han tittar på film eller barnkanalen, behöver jag säga att detta gör mig trött, ännu en sak jag måste hålla koll på. Den här tvåbarnschocken är verkligen här nu, undra just hur länge den stannar?

Nästa vecka börjar förskolan igen och jag är lite rädd för att vi inte kommer hinna dit i tid, innan var de ju så lätt då la jag lillebror på golvet medan jag hjälpte storebror på med ytterkläder och skor, försöker jag göra så nu så kommer jag få springa och leta efter lillebror en kvart och då kommer storebror ha svettats floder innan vi ens har kommit utanför dörren, så önska mig gärna lycka till redan nu ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar