tisdag 14 augusti 2012

Vardag igen

Idag var första dagen efter sommarlovet och jag fick väcka både lillebror och storebror imorse för att vi skulle hinna i tid. När vi kommer fram talar storebror om att jag minsann inte får stanna utan måste gå hem, så då gjorde jag och lillebror det. Sen blev det fullfart på oss här hemma och vi hann till och med ner till bibblan för en fika med några andra barn/bebisar innan det var dags att hämta hem storebror.

När vi kommer upp till förskolan säger sonen:
"Du vill inte hämta mig mamma"
Nähä jag får väl gå hem då undra just vad personalen skulle tycka om det?

Sen säger hans förskollärare att hon förstår att jag har haft det lugnt och skönt eftersom han har gått hela dagen en halv meter bakom henne och frågat:
"M, Vad gör du?"

Så han fick alltså snällt följa med mig hem, men imorgon är han tillbaka med sina frågor eller ska jag kanske säga fråga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar