måndag 11 mars 2013

11. Det här gör mig glad

Självkart så gör mina barn mig glad, de för mig ledsen, förtvivlad, förbannad och orolig också men för det mesta gör de mig glad.
Det finns andra saker som gör mig glad också, solen gör mig glad, när den inte sticker mig i ögonen, eller värmer upp bil, hus och överallt så det inte finns en sval fläck någonstans så gör den mig glad.
Musik gör mig glad, eller bra musik gör mig glad, eller den musiken jag för tillfället tycker är bra gör mig glad.
Maken gör mig glad, när han inte irriterar mig eller på något annat vis försöker reta upp mig genom att prata med mig innan jag har fått kaffe på morgonen, då gör han mig glad.
Jag kan överraska mig själv ibland också och göra mig själv glad, som när jag lyckas med något jag inte trodde att jag skulle göra eller faktiskt tycker om den spegelbild som möter mig.
Alltså jag orkar inte rabbla upp allting som gör mig glad... det tar ju evigheter...
Jag är oftast glad nämligen, när jag inte är arg eller ledsen eller har någon annan känsla som jag tappat namnet på som står i vägen för att jag ska kunna vara glad.
Nu är jag mest trött på återseende imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar