fredag 15 mars 2013

15. Träningstips från mig

Om ni på fullaste allvar tror att jag har några bra tips vad det gäller träning så får ni nog tänka om, eller jo jag har ett bra tips, gör det! 

Men för att bli lite oseriös igen så finns det några saker man ska tänka på när man går och ska träna, ska man på en instruktion så ska man inte säga GYNINSTUKTION om man inte vill förlänga någons liv och det vill man ju så säg för sjutton gyninstruktion var enda gång ni ska träna, lova detta.

Jag har lärt mig en hel del när jag har varit och tränat, bland annat att om det känns som om du håller på att bryta nacken samtidigt som kvällens måltid är på väg tillbaka samma väg som du stoppade in den så gör du en lårcurl helt rätt, så nu vet ni det.

En annan sak som jag har lärt mig är att om näsan slår i golvet så är armhävningen för djup, plus att det gör jäkligt ont i näsan ett bra tag framöver. Men visst vill man ha ont i näsan så är det ett perfekt sätt att få det på.

Det finns en övning där man ligger på rygg (det finns många övningar där man ligger på rygg, jag vet det men låt mig förklara) och så ska man rulla ihop sig till en köttbulle för att i nästa stund vara rak som en spagetti och sen rulla ihop sig, ja ni fattar nog (man har en medicinboll, eller en tung jäkla boll i händerna när man gör detta, bara så att ni vet). Man ska alltså röra armar och ben samtidigt, men detta är stört omöjligt att göra om man (läs jag) inte pratar samtidigt och var sjutton pratar man om när man tar i så man håller på att göra i brallan, jo man pratar om hur jobbigt det är och hur sjukt det är att det inte fungerar om jag inte pratar, sen kommer man till slutet av passet när man är så trött att man inte orkar prata något mer så då får man helt enkelt strunta i att flytta armar och ben samtidigt, så enkelt var det.

Det var nog alla träningstips jag kan komma på, på rak arm nästa gång tar vi de jag kommer på, på böjd arm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar