torsdag 14 mars 2013

14. Jag och min mobil

Jag och min mobil har en väldig konstig relation, vi tycker egentligen inte om varandra speciellt mycket och gör allt för att ställa till bekymmer för den andre men vi klarar oss inte utan varandra.

Min mobil är segare än ett tuggummi indränkt i sirap och den retar gallfeber på mig genom att visa att någon ringer genom att vibrera och spela den truddelutt jag vill att den ska spela när det ringer, den till och med visar på displayen vem det är som ringer men tror ni att den låter mig svara? Nej så klart inte jag får ingen svarsknapp på skärmen utan får snällt vänta tills den som ringer slutar ringa och sedan stänga av och starta om telefonen bara för att den vill att jag ska pilla lite extra med den. Det är inte alltid att den förstår vad jag vill skriva heller utan skriver egna ord och det gör mig så irriterad att jag skulle vilja kasta den i väggen ett par gånger om dagen. Jag gör inte detta, däremot så hoppar den ur mina fickor minst ett par gånger om dagen och då delar den på sig i tre delar, baklucka, batteri och övriga telefonen sprider sig över golvet, plattorna, gräset eller annat lämpligt eller olämpligt ställe som den landar på. Jag skulle så gärna vilja byta ut skrället men den håller ju var enda gången den dråsar i backen som jag vågar helt enkelt inte byta bort den, jag tror inte att det finns någon annan telefon som skulle acceptera att bli hunsad på de viset, men vad vet jag.

Jag och min telefon <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar