lördag 16 mars 2013

16. En morgon i mitt liv

Jag är glad att vi ännu inte har skolat in lilleman på förskolan för mina mornar kommer att se helt annorlunda ut framöver men nu tar vi det från början och låtsas som att jag ska vara på jobbet kl. 7.00, det är nämligen min ideal morgon just nu.

Jag ställer två alarm på min mobil ett 4.30 och ett 4.50, fråga mig inte varför för det har jag ingen aning om, jag snoozar till klockan är 5.30 sen kliver jag upp försöker hitta mina kläder som jag har lagt på fotöljen kvällen före, dock ligger det kläder från senaste veckan på samma fotölj så det kan bli lite vad som som åker på, alltid någon strumpa som hamnar på avigsidan.
Sen går jag in i köket och sätter på kaffebryggaren som jag laddat kvällen före, därefter skyndar jag mig till toaletten för jag orkar inte med att torka kiss innan jag har fått i mig något kaffe. Sen borstar jag tänderna och sminkar mig lite, försöker så gott det går att undvika att sticka mascaraborsten i ögat för det gör så nedrans ont. Ofta får jag bråka en del med håret och det brukar resultera i att det blir en tuppkam för det går fortast. Sen går jag in och hämtar min dator, brer en macka och häller upp min kopp kaffe, sen kollar jag vad det är för skrivpuff och sen läser jag bloggar innan jag sätter igång med att skriva dagens skrivpuff, när detta är klart får jag halsa den kalla koppen kaffe jag har framför mig och sedan hasta ut till bilen som ibland är så elak så att den har gömt sig under snön så att jag får leta fram den innan vi kan börja vår färd mot jobbet vid 6.40.

Det var min morgon det, och kom ihåg detta var lite av en ideal morgon sen finns det mornar när barnen ska ha frukost och maken kommer upp och försöker prata med mig innan kaffet de mornarna är inte lika underbara att skriva om ska jag be att gå tala om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar