torsdag 21 februari 2013

Bilfärd

Dessa bilfärder alltså det är ingen barnlek vill jag lova, även om barnen är av annan åsikt. Efter våra tre och en halv timme i bilen har maken skavsår i öronen och min hals önskar sig till ett tyst kloster på semester å det snaraste. Det blev en dryg timme utav min sköna stämma som vrålade barnsånger för glatta livet. Detta för att överrösta en ettåring som inte ville sitta fastspänd i en mörk bil och en snart fyraåring som frågar Varför varje tyst sekund.

Skrivpuff: Skönsång

3 kommentarer:

  1. Woo, det där känner jag igen! IMSEVIMSESPINDELKLÄTTRAUPPFÖRTRÅN! Den har jag vrålat många gånger...:)

    SvaraRadera
  2. Bärbar dvd? Om du bestämmer dig för det skall du få ytterligare ett tips: Undvik Alvin och gänget-filmerna så mycket du kan. Det sista man behöver i en kaotisk bil är chattrande sjungande jordekorrar.

    SvaraRadera
  3. :) och Charlotte vet vad hon pratar om.

    SvaraRadera