onsdag 8 februari 2012

Då börjar jag bli människa igen!

Än så länge peppar peppar så har jag en bra dag. Jag har varit och lämnat den store sonen på förskolan och sen gick jag och lillebror och handla lite. I affären träffade vi en höggravid kompis som kan få sin son vilken dag som helst :)

Funderar lite på vad jag ska hitta på med köttfärsen som jag tog upp ifrån frysen, känns som att jag skulle vilja äta något annat än köttfärssås eller köttfräs, menmen jag har ju några timmar på mig att fundilera vidare.

En av dagens projekt: Koka nappar till pajkarna!

Håller just nu på att tvätta badrumsmatta som doftade/stank av massageolja, eftersom sonen dränkte in den stackars mattan igår, så nu hoppas jag att den fortfarande kommer vara lika fluffig och ha samma starka färg kvar efter tvätten, tänker främst inför visningen. Börjar bli lite besatt av att vi ska flytta, vill göra det nu, NU! på en gång. Bara packa in barnen och gubben i bilen och sticka, men riktigt så fungerar det ju tyvärr inte.

Men som ni ser så har vi börjat att packa iallafall lite :)


Just nu känns det lite som att vi lever i ett ingemansland, ingen vet när något kommer att hända vi bara går runt och väntar. Att vi ska flytta är ju redan bestämt, men när, det har vi ingenanning om. Därför känns det så konstigt att huset ligger ute till försäljning, tänk om någon köper vårt hus och så har inte J fått något nytt jobb?! Usch hemska tanke! Ett annat scenario som kan bli aktuellt är det omvända att J får ett jobb men ingen som vill köpa vårt hus. Att vi inte har någon ny bostad på gång känns inte lika hemskt för där har vi iallafall en reserv plan om allt skiter sig, men men tiden får utvisa vad som händer och sker.

Nu ska jag försöka ta tag i tvättberget, denna gången är det ren tvätt som ska läggas på sin rätta plats tycker det är det jobbigaste med att tvätt. Varför kan den inte gå och lägga sig själv på hyllan eller i lådan?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar