torsdag 16 februari 2012

Tänk om...

Tänk om inte om fanns! Ja jag vet man ska inte tänka för mycket men nu gör jag de här så kanske jag kan få bort tankarna från huvet.

Om vi börjar från början.
Vi ska alltså ha visning av huset på lördag och vi måste få det sålt så fort som möjligt för nu börjar maken på nytt jobb om en månad. Än så länge är allt ganska lugnt i huvet alltså. Men så kom jag till förskolan med storebror idag och när jag är på väg ut efter att ha lämnat honom ser jag en lapp om "magsjuka i huset". Jaha när hände då detta? Jo igår, och då var ju storebror på förskolan så han har ju redan blivit smittad om han nu ska bli de, hoppa hoppas att han inte blir det. Så jag lät honom vara kvar och leka där idag för att jag ska hinna plocka undan så mycket som möjligt här hemma.

Men till detta tänk om nu då...
Tänk om han får kräksjukan, hur blir det med visningen då?
Tänk om vi inte kan ha visning då får vi ju inte huset sålt och vad sjutton gör vi då?
Ännu värre tänk om vi kan ha visningen men ingen vill köpa huset då blir det problem.

Nä fy sjutton positiva tankar, klart att vi inte blir sjuka och att det är minst 20 personer som vill köpa vårt hus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar