onsdag 29 februari 2012

Gröna gubbar och galna människor


Ser ni bilen? Vi har en ganska blyg bil, den vill ogärna vara med på bild men här hittade jag ett ifrån förra våren då den inte helt lyckades gömma sig bakom mig och lilla K. Var i vecka 5 eller 6 på den här bilden, då hade mina jobbarkompisar redan listat ut att jag var gravid, på den här bilden kan man ser det för att jag har låga skor på mig. Men försök inte vara lustiga nu och tro att jag är gravid igen bara för att jag har låga skor på mig. Men det är inte så lätt att ha klackaskor på sig när man springer efter en 3åring och har en 3månders i famnen, när man dessutom har ostabila höfter och klena lårmuskler. 

Men nu var det ju vår bil jag skulle skriva om, den verkar vara osynlig. För jag har varit ute och kört en del idag och folk bara går rakt ut framför bilen, visst jag kör inte fort inne i stan (det är 30km/h som gäller) men jag har ju fullt upp att hålla koll på övergångställerna, militärerna som är ute och övningskör i stan (Varför de nu måste köra där jag ska köra förstår jag inte men jaja). Jäkla folk alltså vill ni så gärna hamna på motorhuven så kan jag stanna bilen så ni får hoppa upp, så länge inte jag åker dit för det. För visst är det så att om jag kör på nån som går rakt ut gatan så är de väl mitt fel eller? Blir vansinnig där jag sitter bakom ratten, hytter med näven som en liten arg tant gör jag oxå, dessa galna människor tror att de är odödliga eller att min bil är gjord av skumgummi, men det kan jag upplysa dem om att den är hård och den drar sig inte för att bli lite bucklig. Mer trafikvett åt folket, tack!

En annan som skulle behöva lära sig lite trafikvett är den där krokodilen, ser ni han  har lagt sig mitt i gatan. Tycker nog han kunde gått in på hotellet precis jämte men nej, han ska ligga där och stoppa upp trafiken. 


På tal om militärerna så räddade de promenaden mellan förskolan och coop, sonen var så trött och ville inte följa med hem för han ville gå tillbaka till förskolan och leka med sin nya kikare som de har gjort igår och idag. Men han fick inte ta med den hem för de ska gå och kolla in kyrkan imorron och då behöver man tydligen en kikare gjord av toarullar.
Men de här gröna gubbarna som övningskör i stan var ju jätteroliga att kolla på, de körde ju jättemånga gröna lastbilar i stan som vi kunde gå och titta på så glömdes den där skithuspapperskikaren snart bort. Så tack så mycket krigsmakten för det.

Röntgen gick bra idag, på lappen jag fick hem stod det att besöket skulle ta mellan 15- 60 min så jag blev ganska paff när hon efter 3minuter säger att det är klart. Men jag ska inte klaga, däremot så körde jag vilse när jag skulle hem. Irrade runt bland villorna och när jag väl hamnar på ett ställe där jag vet var jag är så är jag nästan i andra änden av stan så fick ta ett helt annat håll hem än planerat men hem kom jag och det är väl huvudsaken. Och ja jag tänker skylla på dimman och inte på mitt lokalsinne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar