tisdag 18 september 2012

Knäkänsla?

Har ju hört talas om magkänsla men jag har just nu lite små ont i knät, lite så där mysont som man kan ha ibland och inbillar mig att det är en knäkänsla, jag har dock inte kommit fram till vad den betyder ännu. Någon som har en gissning?

Idag har det varit en händelserikdag fast det egentligen inte hänt någonting, det börjar med springcykelpromenad upp till förskolan efter de var det hem och leta reda på den däringa bvc-boken som man skriver upp längd och vikt i, ja inte min då utan barnens. Det var nämligen dags för 10månaderskontroll och den klarade han galant, 11,1kg och 76cm lång :)

Men innan dess ska maken vara glad att han inte var i närheten för då hade jag kastat saker på honom, nu fick han nöja sig med en utskällning på telefon, gissar att han inte lyssnade ett skit på de jag skrek till honom för han var helt tyst. Eller så har han äntligen lärt sig att det är de enda att göra om jag blixtrar och mullrar (japp han gör bäst i att inte kommentera när jag fiser oxå). Men tillbaka till varför jag exploderade, det var så att jag kommer ju på att jag måste ha parkeringsskiva på stan och den låg ju så klart inte i bilen eftersom vi (läs maken) fått ut såna grejer i den nya bilen. De låg i garaget, så jag fick anfalla garagedörren inte mindre än fyra gånger och det innebär att man sparkar på dörren en fem-sex gånger varje attack. Nu fick jag alltså svinont i foten tackvare detta. Men nu har de gått över och jag har bara knäkänslan kvar men det är i de andra knät så har säkert inget samband.

Men så har jag gått och dragit ut på ett samtal jag måste ringa och beslut som måste fattas och tänk då ringer de och jag kan fatta mitt beslut på en gång och på så vis slapp jag våndas över detta samtal jag skjutit upp hur länge som helst.

Sen hämtade jag sonen på förskolan och klädde på mig för att klara ösregnet, när jag gick hem från förskolan sken solen men jag blev blöt som om jag hade gått i ösregnet för regnkläderna andades inte så jag svettades, ja tänk jag är tjej och svettas, mycket konstigt det där, ska jag söka för det? ;)

Sen har jag hunnit med att bli lite trött på folk idag oxå, tänk att jag hinner med så mycket det är nog bara för att jag har strumpor på fötterna, eller nä vänta de spelar nog ingen roll kanske är kaffehävandet som spelar en liten roll i detta.

Sådär nu får tiden utvisa om det är en bra knäkänsla eller en dålig eller helt enkelt bara ont i knät!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar