söndag 9 september 2012

Helgen!

Tänkte summera helgen vi hade med våra underbara vänner med några små rubriker, håll till godo.

Helgens blåmärke: Det hamnade snyggt på smalbenet. Vi var på lekland med familjen Lundquist och då skulle jag åka rutchkana med lillebror, jag klättrade upp för den vadderade trappan och satte smalbenet längst upp, la alla mina kilosar på en liten punkt på benet och AJ! Det var den hårdaste kant jag någonsin har satt mitt smalben på, i alla fall den hårdaste kansten än så länge i år.
Så nu har jag sett blåmärke stort som tre femkronor och bulan är stor som ett mindre berg, lite blågrönt i färgen och jätteömt, stackars lilla mig.

Helgens wow: Tänk att alla våra fyra barn sov innan klocka åtta igårkväll, fast efter tre timmar på lekland, massa bus hemma och sedan en sväng till lekparken medan maten stod i ugnen så borde de ju inte vara pigga.

Helgens väckning: Storebror vaknade imorse vid sju, satte sig upp i sängen och ropade på pappa som låg 1dm från sonen:
"Pappa, pappa, pappa, jag har inte sovit färdigt!"
Sen hittade han nappen, la sig ner och sov lite till, det gjorde inte lillebror som vaknade av vrålen.
När vi gick och la oss inatt så kom vi på att vi borde nog pumpat i lite mer luft i luftmadrassen för vi låg nämligen som två bananer i en hängmatta, det var inte alls skönt och våra ryggar gav oss varsin utskällning när vi skulle ta oss upp ur sängen.

Helgens film: Sherlock Holmes, den var faktiskt inte så tråkig som jag trodde och jag fick låna två händer som jag kunde krama sönder när det blev för läskigt.

Helgens pinsamhet: Tja det får väl vara gyninstruktions incidenten då.

Helgens sötisar: Lilla T och min K kramades på stigen i skogen, de två första gångerna gick jättebra tredje gången gick de lite vilt till och de drasa i backen men lika glada var de ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar