fredag 7 september 2012

"Vad har man den här till?"

Den frågan fick jag av storebror när jag bytte blöja på lillebror i ett annat rum, så jag svarade "Vad tror du?" och sen hör jag bara hur han lugnt säger "Mamma jag har ont i min arm!". Går ut och kollar och då har han klippt sig i armen, nej man använder inte en sax för att göra egna scarifications på sig själv, i alla fall inte kökssaxarna. Men det var som tur var bara ett ytligt klipp, knappt nåt blodvite men jag tvättade av och satte ett blixtenplåster på så nu kan han visa sina krigsskador.

Så nästa gång han ropar och frågar vad man gör med någonting så tror jag inte att jag kommer svara honom samma sak utan mer, vänta tills jag kommer och ser vad det är för någonting.

En annan spännande sak har jag varit med om idag, handlat med två trötta barn en fredageftermiddag, det kommer jag inte göra om de närmaste halvåret kan jag nästan lova. Helt genomsvett är jag när jag kommer till kassan efter att ha jagat storebror samtidigt som jag kör syskonvagnen med lillebror och springcykeln i, allt medan jag försöker hitta lite må bra grejer till mamma. Nu är vi hemma igen, blommorna står i vatten, barnen har ritat teckningar och jag, jag är fortfarande genomsvett och uppe i varv men snart är de helg mina vänner, snart kan man koppla av, eller inbilla sig att man kan i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar