tisdag 11 september 2012

Har jag blivit med hund?

Jag börjar misstänka att min stora kille har gått och blitt en hund under natten, han skulle nämligen nosa på ALLA träden på vägen till förskolan idag, inte nog med det utan vi skulle gå över ängen oxå. Detta resulterade i att vi kom fram sent plus att vi hade blöta skor och strumpor, vilket i sin tur resulterade i en inte allt för glad mamma.
Men som hans pedagog sa när jag lämnade honom, du får vara glad så länge han inte ska kissa på alla träden. Så nu är jag jätteglad istället för än har han inte kissat på ett endaste träd :)

Är så avundsjuk på en kompis som har fått inte mindre än två nya jobb, så klart kunde hon ju inte jobba 200% så hon valde ett utav jobben, men tänk hon kunde välja själv :) Så himla roligt och jag hoppas att hennes positiva besked kan skapa ringa på vattnet i universum (eller var nu ödet finns) så att de kan komma lite positiva besked även här hos oss. Inte för att vi har fått så mycket negativa besked mest att vi inte får några besked alls faktiskt och ibland är de nästan värre än negativa, för ett besked är ändå en besked och då kan man ta ställning till vad man ska göra men inget besked lämnar en i ovissheten och man kan inte planera eller göra någonting förutom att vänta.

Nu ska jag inte låta så bitter som jag faktiskt är utan vi låtsas som att allt är bra och planerar för helgen som ska spenderar på östkusten, denna gång 15mil norr om där vi var den gångna helgen, nämligen Västervik! Maken ska jobba "hemifrån" och jag, barnen och farmor ska umgås hela långa lördagen, hoppas på fint väder så vi kan vara ute och köra springcykel :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar