söndag 23 september 2012

Slagsmål och sprut i luggen

Igårkväll var jag på den efterlängtade tjejmiddagen, den innehåll skratt, mat och lite vin så en lyckad kväll med andra ord. Det var så underbart skönt att kunna sitta ner och prata utan att man har ett öra på barnen som sover. Jag hoppas på fler sådana kvällar!

Idag har jag och mamma spenderat (dagen) i Ullared, närmare bestämt på Gekås, det var inte så roligt för plånboken men desto roligare för oss. Nu är julklapparna klara till barnen och vi behöver inte handla kläder till dem de närmaste halvåret. Själv köpte jag en jättefin tröja till mig själv, så klart hade den ett stort hål i ärmen, fast som tur var så har de missat att sy ihop sömmen och sen har jag tur en gång till som har en mamma som kan hantera en symaskin så hon har lovat att laga den. Tack kära mamma!

Sen blev det ett ryggpass och jag kan ju säga att jag är rätt trött nu. Dock känns det lite konstigt att göra gymparörelser till en synth-låt, jag brukar ju mest hoppa, skutta och dansa, men det passar sig inte riktigt att göra det för då kommer jag nog att slå till någon eftersom de andra står kvar och gör de rörelserna man ska. Idag slapp jag skämmas utan kunde nästan kombinera ben och armar utan att bli en mindre fara för allmänheten så tänk framåt jul kanske jag har en början till koordinationsförmåga, men det är lagom tills dess att ledarna byter ut sina pass.

Idag gjorde jag någonting som jag tror att många drömt om att göra, jag slog till min gamla lärare, eller slog och slog hon var ivägen, eller rättare sagt hennes fot var ivägen så jag boxade till den. Fast nu var ju detta en sanning med modifikation för det var så här att vi låg på golvet (var och en för sig så att det inte blir några konstiga missuppfattningar här) och vi viftade med armarna och benen, då ligger hon snett framför mig och då boxade jag till hennes fot när jag slängde till med armen.Hon märkte ingenting och det förstår jag för de där sulorna var stenhårda, så den som fick ont det var jag. Kanske inte är såhär man har drömt men det var så det blev.

Vi har haft en skrikfest här ikväll, det tänder är som ska ut och de är inte speciellt roliga när de kommer fram, särskilt inte när de bestämmer sig för att dyka upp i par samtidigt som lilleman är förkyld. Det gillas inte!

Kvällen avslutades visst med ett sprut i luggen. Jag hittade en flaska innehållande en tio år gammal bodylotion, den kände jag mig manad att lukta på, så jag öppnade flaskan och tryckte lite lätt och då från ingenstans så spröt den på mig, rakt upp i pannan och luggen så nu luktar jag lite tant, mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar