torsdag 24 januari 2013

Älgar med reflexvästar

När jag körde hem från jobbet ikväll så såg jag något som blänkte vid sidan av vägen och snabb som jag är så konstaterar jag att det står två älgar med reflexvästar på sig i hästhagen. Jag blir verkligen jätteförvånad över att det stod älgar i hästhagen, men tyckte samtidigt att det var smidigt att de hade reflexvästarna på sig för då ser man ju dem. Jag fortsatte att köra och det var inte förens jag hade kommit nån kilometer bort som jag kom på att det nog inte alls var några älgar jag hade sett utan de två hästarna som alltid betar i den hagen. 

Nu undrar ni kanske varför jag talar om en sån här grej och det är för att jag gillar att skriva saker som får människor att skratta och när jag nu faktiskt har haft otur när jag tänker så är det väl ett ypperligt tillfälle att dela med sig av denna klantighet så att ni kan få er ett gott skratt med mig. Lägg märke till att jag skrev att ni skrattar med mig och inte åt mig för jag skrattade så jag hoppade i sätet resten av resan hem.

Det här är inte första gången jag gör om andra djur till älgar, en annan gång har jag kallat en labrador för en älg, men det är en helt annan historia, jag bara undrar varför jag ser älgar överallt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar