onsdag 23 januari 2013

Skrivpuff - En stor lotterivinst

Jag är nog inte ensam om att drömma mig bort, låta fantasin vandra bort och fundera över vad jag skulle göra med alla pengar om jag vann drömvinsten på lotto. Det där huset vi försöker sälja skulle inte vara något stort problem längre, det dåliga samvetet som smyger sig på om att barnen får långa dagar på förskolan skulle vara puts väck, mycket skulle lösa sig till det bättre om jag vann massa pengar. Vi skulle kunna göra precis vad vi ville, kunna bo var vi ville, köpa vad vi ville, om jag vann stort.
Nu kommer detta aldrig att hända men jag drömmer ändå, det är klart man ska aldrig säga aldrig med det är betydligt lättare att vinna om man faktiskt satsar något, om man är med i själva lotteriet så har man en teoretisk chans att vinna, det har inte jag.


1 kommentar:

  1. Ja betydligt större chans om man satsar, annars är det ju en, inte bara teoretisk, utan praktiskt omöjligt att vinna :-).

    Visst drömmer man om friheten, att vara ekonomiskt oberoende, att kunna infria drömmar.

    SvaraRadera