fredag 18 januari 2013

Fredag, jobb och fisar

Så kom då den efterlängtade dagen, i tisdags satt jag på jobbet och beklagade mig över att det aldrig blev fredag någon gång, jag menar både onsdag och torsdag låg ju och blockerade vägen så vad skulle man göra? Jo jag fick ju som alla andra som inte har en tidsmaskin eller bestämmer över kalendern snällt vänta tills idag då det faktiskt är fredag.

Idag har jag min långa fredag, då jag jobbar 7-16.30 och när jag igår beklagade mig för maken så tyckte han inte ett dugg synd om mig, men är det inte lite orättvist att mina kollegor har korta dagar och en är dessutom ledig? Nej egentligen inte, det var ju min lediga fredag förra veckan och jag kommer ju har två korta fredagar de nästföljande veckorna men ändå det är ju min långa fredag idag. Jag vet ibland blir jag ologisk när jag tänker men jag lever i nuet, det får man ju höra överallt, lev i nuet och då är det ju orättvist, nästa vecka är det orättvist för någon annan i deras nu. Men nu släpper vi det tycker jag.

På tal om att släppa saker, när man släpper väder eller i klartext fiser så brukar man kanske säga ursäkta eller så är man bara tyst och försöker låtsas som att det regnar, inomhus under en middag, eller så försöker man avsluta samtalet man har lite fort och gå där ifrån så att ingen misstänker vad man har gjort. Men igår fick jag höra ett nytt sätt man kan göra, alltså du fiser ju som vanligt men du säger "välkommen ut" efteråt. Ja vad säger man då? När vi ändå är inne på fisprat, eller vi och vi det är väl mest jag som är det så kan jag tillägga att en annan gång har jag hört "det man inte kan hålla i händerna måste man släppa". Men smaken är väl som baken antar jag. Nä nu är det bäst att avsluta så att det här inte övergår i någon slags fisblogg för det är jag inte så intresserad av, jag ville ju bara gnälla av mig över att det är min långa fredag men det är ju trots allt fredag så jag ska väl inte klaga så jag gör inte det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar