måndag 14 januari 2013

Skrivpuff - Krislådan

Den står där på hyllan i personalrummet, den är stor och vit och det står "Krislåda" på den, i den ska det finns sånt som man ska ta fram om det inträffar en kris, jag har inte tittat i den på nya jobbet men på förra jobbet innehåll den bland annat ett ljus och en duk, jag har som tur var aldrig behövt använda krislådan. Men jag skulle tycka att det borde finnas en krislåda för lite mindre kriser, jag menar ibland har man dåliga dagar på jobbet och då skulle det känns mycket bättre om det fanns en låda man kunde vända sig till, en minikrislåda med andra ord. Där borde det finnas choklad, för alla vet ju att choklad är bästa medicinen för mindre allvarliga kriser, det borde finnas hörselproppar och någonting som man kan ta sönder. Det ska jag nog lägga fram som förslag på nästa personalmöte, att vi måste ha en minikrislåda jämte den stora krislådan på hyllan, för när allt kommer omkring så händer de små kriserna oftare än de stora, vilket är en himla tur. 

Skrivpuff: om att ta sig ur en kris

3 kommentarer:

  1. Duk och ljus - det är stora kriser det. "Något man kan ta sönder" - så talar en driven krishanterare!

    (Ändra litet i sista meningen, det står att små kriser händer oftare än små)

    SvaraRadera
  2. Choklad är alltid bra. Risken är förstås att man gör sig en liten minikris bara för att få choklad. Men det kanske bara är jag...

    SvaraRadera
  3. Mycket bra förslag, man behöver ju inte tvunget vänta sig det allra allra värsta. Hos oss finns det en avbitartång o sax i krislådan...

    SvaraRadera