lördag 12 januari 2013

Tränat på en lördag!

Efter en underbar sovmorgon vaknar jag, kan inte säga att jag var varken utvilad eller pigg, jag hade lite småont i lederna och ont i huvudet. Går ner och brer mig en macka, häller upp en kopp kaffe och sätter mig vid bordet och försöker vara så osocial jag bara kan utan att verka otrevlig men innan första koppen kaffe vill man inte prata med mig. När jag ätit upp min macka vänder sig svägerskan till mig och frågar om jag ska med och träna om en halvtimme. Jag svarar att det skulle jag jättegärna göra med jag har ju inga träningskläder och inga skor med mig så nästa gång följer jag med. På mindre än fem minuter så har svägerskan och svärmor försett mig med både träningskläder och skor, ja till och med en vattenflaska skramlar de fram så det var ju bara att hänga på. Jag kunde ju inte banga då.

Det var jättejobbigt men samtidigt kul och framför allt skönt. Så nu sitter jag och väntar på träningsvärken som jag vet kommer infinna sig innan kvällen.

Men jag vet inte vad jag tycker om att gå och träna på lördagsförmiddagen, på ett vis är det ju bra för då kommer man igång men samtidigt känns det som att halva dan går, jag är lite kluven men ångrar inte alls att jag följde med, jag blev ju sådär härligt geléig i benen.

Nästa lördag blir det träning vid fyra om det blir någon träning överhuvudtaget!

Jag och maken har varit och inhandlat de tre c:ena så kvällen är räddad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar