söndag 27 januari 2013

Byxor och skor, en söndag på landet

Idag var vi och handlade byxor till maken så nu slipper han gå i trasiga jeans, förstår inte hur man kan slita ut ett par byxor på det viset när man har ett stilla sittande jobb, men sen att han har ett och samma par från det att han köper dem tills dessa att de trillar av i små bitar kanske har med saken och göra vad vet jag. Alltså han tvättar ju byxorna ibland och han sover inte i dem, men man kan ju inte ha fler än ett par byxor åt gången då kan man ju få beslutsångest och inte komma i tid till jobbet på morgnarna,eller varför har man annars bara ett par undrar jag. Sen vill jag förtydliga en sak till och det är att han inte har byxorna tills de trillar av i små bitar för jag tjatar hål i huvudet på honom innan så att han ger sig iväg och införskaffar sig ett par nya. Idag vet jag inte vad som hände för när vi kom ut ur affären så hade han köpt två par byxor så vi får ju hoppas att han inte tänker ha dem på sig samtidigt.

Jag hittade ett par skor på rean, jag som inte har några skor sedan innan var ju bara tvungen att ha dessa beiga gympadojjor med kilklack som var lite tantvarning på enligt maken, men jag gillar dem så nu längtar jag ännu mer tills dess att det blir vår så att jag kan börja använda dem.  

Vi åkte nästan tre mil ut till ingenstans för att köpa jeans, eller ingenstans var nog att ta i men det var en ytterpyttelitet samhälle jag vill nog kalla det för by, men som vanligt när man åker dit så åker man därifrån med byxor som sitter bra men inte kostar hela månadslönen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar