måndag 26 november 2012

Måndag igen

Så var det måndag igen, just nu känns det bara som att det är måndag, fredag, måndag, fredag och bara för att jag skriver detta så kommer jag säkert vakna upp imorgon och inse att det faktiskt är tisdag, men jag tar den risken.

Den här veckan hoppas jag går i ett rasande tempo, gärna så fort att man knappt hinner ta på sig varken strumpor eller ansikte innan man ska gå ut, med risk för att jag blir förkyld, jag menar får inte ögonfransarna ett lager svart kladd så tror jag nog att de kommer frysa och på så vis göra mig förkyld.

Nu tror jag nog inte att den här veckan kommer att flyga förbi, utan den kommer nog lunka fram i sakta mak,  men då får den väl göra det, så länge det blir morgon och kväll så är jag nöjd, det betyder ju att tiden går framåt och att den inte står still.

Nu ska jag ta mig en andra kopp kaffe och sedan försöka få i ordning på den hög med ren tvätt, förstår inte att den inte helt magiskt kan flyga in i garderoben helt själv, nej den måste ha hjälp med att bära upp från källaren, vikas ihop och sedan läggas in i rätt hylla. Jag menar nu har jag ju gjort det tusen gånger borde de inte förstå var de ska ligga snart?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar