onsdag 28 november 2012

Träningsblogg igen

Sådär då har jag varit duktig igen och varit och tränat, tydligen gjorde jag en av de tio övningarna perfekt så jag tänkte bara berätta om den som funkade de andra nio kan ta och spola ner sig på toaletten, eller jag menar de blir säkert perfekta en annan gång när de har ändrat övningarna så de passar mig, för det är inte jag som gör fel, det kan jag inte tänka mig.

Lårcurl hete den däringa övningen som jag tydligen klarade av att göra perfekt, jag som trodde att jag gjorde helt fel eftersom det hela tiden kändes som jag skulle bryta nacken och som om maten jag åt innan passet skulle se dagens ljus igen. Det betyder ju bara att jag har noll koll på hur det ska kännas när man gör en övning perfekt, jag trodde att det skulle kännas ansträngande i musklerna men att man ändå fick in ett flyt i övningen, men vad vet jag? Jag har ju bara varit på en gyninstruktion i mitt liv.

Men nu ska jag skryta lite oxå bara för att det är min blogg och där skriver jag vad jag vill. Det är ju inte så konstigt att jag faktiskt klarade av den övningen perfekt, det var den enda övningen jag gjorde under början av min sjukgymnastik, då var det lårcurl för hela slanten och då hade jag en sjukgymnast hängde över mig som talade om när jag gjorde rätt och när jag gjorde fel, det var inte många rätt i början vill jag lova. Men skam den som ger sig, nu kan jag alltså den.

Jag misstänker att instruktören kände sig tvungen att säga att jag gjorde en övning rätt idag, för annars skulle jag kanske aldrig komma tillbaka nästa vecka, inte kan ju han veta att jag gillar att plåga mig själv och tycker om när andra säger att jag gör fel! Eller vänta nu, jag tog ju bara åt mig när han sa att jag gjorde rätt så lite rätt hade han kanske, men det skulle jag inte erkänna, inte säga högt i alla fall, så vi låtsas att jag viskade det precis.

Nu ska jag slänga mig på sängen och åka med John Blund hela natten. Nattinatti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar