tisdag 13 november 2012

Ostkakejakt

Ikväll har hela familjen varit på ostkakejakt, den började på Citygross men efter att ha vandrat runt i hela affären och letat med ljus och lykta efter både ostkaka och personal så gav vi upp så kul är det inte att springa runt i samma affär och leta efter något som tydligen inte ville bli funnet. Jag körde till och med mitt gamla knep som jag hade när jag jobbade i affär "Om jag var en ostkaka var skulle jag bo då?" (det fungerade nästan alltid även om många kunder har idiotförklarat mig genom åren). När vi nu inte hittade någon ostkaka så fick vi åka till Ica Maxi istället, där behövde vi inte leta länge innan vi fann makens kära ostkaka och vi kunde återvända hem och lägga två trötta barn. Ett perfekt sätt att få en seg tisdagkväll att flyga all världens väg.


Det är ju ostkakansafton idag, imorgon är det ostkakansdag och på torsdag är det annandag ostkaka, det är lite synd om mig som inte tål ostkaka men maken ställer så gärna upp och offrar sig glatt även på mina bitar, han är så snäll och omtänksam han. Alltså jag gick ju inte lottlös från affären så ni behöver inte tycka synd om mig, jag kom därifrån med choklad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar