tisdag 13 november 2012

Seg tisdag

Förbaskade tisdag, tisdagar är så sega, det är nog veckans segaste dag i alla fall så känns det så varje tisdag. Sen att måndagar känns sega på måndagar och onsdagar på onsdagar det pratar vi inte så högt om idag, för att inte tala om hur sega torsdagar är på torsdagar och fredagar på fredagar, men det hör verkligen inte hit idag för idag är det tisdag, en seg sådan.

Idag är jag så trött så det finns risk för att jag somnar stående någonstans så jag undviker därför att stå idag, fast det är klart det är svårt att sitta ner när jag ska gå och hämta sonen på förskolan för att inte tala om när jag ska byta blöja, jag når inte riktigt upp till skötbordet när jag sitter ner. Klart att jag kan sitta på golvet och byta blöja men hur kul ser det ut?! Jag har ont i huvudet idag oxå, tror att det kan ha och göra med att det är ett moln som har parkerat sig utanför fönstret, eller man kanske inte kan få ont i huvudet av felparkerade moln? Jag får det i alla fall, så nu vet ni det.

Det är inte bara jag som tycker att den här veckan segar sig fram, det är sonen som ser fram emot helgen Vi har pratat om att vi ska åka på torsdag, för vi kan inte åka nu för farmor och farfar sover. Eller ja det där sista med att de sover det har han hittat på själv. Men det är alltså det alla andra människor gör när vi inte träffar dem, då sover de! Det var ju bra då vet jag det, jag har alltid undrat vad alla andra gör när de inte träffar mig? För hela världen kretsar väl kring mig? Nej just det, solen var det ju inte mig, solen. Så då har vi gjort det klart oxå, många kloka saker som kommer fram idag, eller kanske inte. Kanske lika bra att avsluta här innan jag kommer på fler sanningar som jag inte vill veta.

Ha en bra dag allihopa, det tänker jag försöka ha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar