fredag 16 november 2012

Har man någonsin tid att vara sjuk?

Alltså det finns saker i livet som man inte kan styra över, kunde vi göra det hade vi väl aldrig varit sjuka, eller jag kanske är helt ute och cyklar enhjuling med öronen när jag påstår att det aldrig passar bra att vara sjuk?

För jag har då aldrig hört någon säga: "På tisdag mellan 14 och 18 har jag en lucka då skulle det passa bra med en släng av infuensa" eller "Oj en hel vecka ledigt i kalendern men jag tror att en blindtarmsinflammation eller en njursten skulle passa bra då!".

Möjligtvis att man kan få huvudvärk eller lite magknip när det ska göras tråkiga saker men att bestämma när man ska bli sjuk på riktigt det har jag inte varit med om. Nej vissa saker kommer verkligen olägligt men då är det helt enkelt så att då får man anpassa sig och kommer det en sjukdom och pressar sig in i schemat då raderar den det som stod där förut. Mycket enkelt när man tänker efter, dock är det inte lika lätt i verkligheten.

När kroppen säger ifrån då ska man lyssna, jag är väldigt döv när det gäller att lyssna på min egen kropp måste jag erkänna. Men säger gärna till andra att de ska lyssna på sin kropp när de slår dövörat fast kroppen skriker i megafonen att nu är det dags att lugna ner sig. Eller så tjatar jag på dem att gå till farbror doktorn med den där avsågade tummen som de har haft i ett mjölkpaket i kylen i en vecka, alltså mjölk håller inte så mycket längre än en vecka, inte ett öppnat paket i alla fall. Vill bara förtydliga att jag inte känner någon som har haft en avsågad tumme i kylskåpet i en vecka, men hade jag det så hade jag tjatat på den att åka in till sjukhuset, ville bara vara övertydlig.

Foto: www.fotoakuten.se

Ta hand om er där ute, ni har bara en kropp var rädda om den och om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar