tisdag 20 november 2012

"Jag ska faktiskt äta mellanmål här!"

Det är en evig stress bland föräldrar som har sina barn på förskolan, de pusslar med arbetstider och hör med farmor, farfar, mormor och morfar om de kan ställa upp och hämta deras barn för att de inte ska behöva vara på förskolan allt för långa dagar. Till alla er och även en påminnelse till mig själv när den dagen med stress och hämthets börjar, lugna ner er lite!

Idag kom det fram en kille på fem år till mig när jag kom och skulle hämta sonen, han ställde sig med armarna i kors över bröstet och sträckte på sig sen sa han malligt:
"Jag ska inte gå hem nu! Jag ska faktiskt äta mellanmål här idag!" och det riktigt strålade om honom, han som så många andra barn älskar sin förskola och mår inte alls dåligt över att vara där. Sonen skriker nej var enda gång jag kommer för att hämta honom, för han vill vara kvar och leka klart.

Ibland tror jag att vi har dåligt samvete i onödan och jag vill tro att alla gör sitt bästa för att vara så bra föräldrar som möjligt för sina barn och ibland är det bästa faktiskt att jobba, det är svårt att köpa mat om man inte tjänar några pengar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar