måndag 12 november 2012

Varför jag inte använder haklapp på mina barn

Jag har varit emot haklappar så länge jag kan minnas, nu har jag börjat fundera över varför och jag kommer på tre grejer:

Bilden talar sitt tydliga språk så de får bli anledning ETT:


Anledning TVÅ är för att jag är lat och det blir mer jobb när man använder haklapp, nu tänker ni att jag har fel men jag ska överbevisa er. Visst man får tvätta mer men nu tvättar jag redan så mycket att en tröja till per dag inte spelar någon roll. Och en haklapp måste man ju tvätta på en gång efter maten och sen hänga den på tork någonstans, nej fy sjutton de orkar inte jag med, utan haklapp så är det bara att slita av tröjan, slänga den på tvätt och gå till garderoben och hämta en ny, det är lätt.

Anledning TRE är helt enkelt att jag är glömsk, jag kommer ofta på att haklappen ska användas när det spills på tröjan för andra gången samma måltid och då är det ju redan försent. Skulle jag hämta en haklapp då så skulle jag ju få dubbelt arbete både skölja av haklappen och slänga tröja på tvätt och jag är ju inte dum, inte så dum som jag ser ut i alla fall.

Nu kommer jag säkert att lovorda haklappen i ett inlägg om en månad eller två men jag har fått lära mig att leva i nuet så då skriver jag inlägg i nuet oxå. Misstänker att jag kommer lovorda den andra modellen av haklapp nämligen den som man sticker i armarna i så halva ungen är täckt i haklapp, men det inlägget kommer en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar