måndag 12 november 2012

Ett besök hos frissan och hemska fön minnen

Sätter mig hos min kära frisör och hon frågar vad hon ska göra med pälsmössan idag och jag ställer då en enkel fråga tillbaka: "Finns det så mycket att göra?" hoppas ju på att hon ska svara att det finns miljoner saker att göra med mitt underbara hår men nej svaret jag fick var: "Nej det gör ju inte det".
Men vi kom fram till att hon inte skulle klippa ens en milimeter på luggen, för vet ni om en två-tre klippningar så har den växt ut så jag kan slänga med den och det i sin tur kommer innebära att jag klipper av den igen.

Sen när hon har klippt färdigt så frågar jag lite nyfiket om vad hon tycker att jag ska göra med den där stumpen hår som hänger i ansikte, om jag bara ska låta den hänga där och se dum ut eller om jag ska hitta på något med den, då börjar hon skratta. Det här besöket hos frissan blev inte riktigt som jag tänkte mig men jag gillar min frisör så det gör inte så mycket. Jag fick i alla fall ett tips och det var att dra bak luggen så den inte syns så mycket och sen ska jag tydligen föna den oxå. Har inte hållt i en fön sen jag trasslade in mitt långa hår i fläkten bak på fönen, så maken fick klippa av en tuss av mitt fina långa hår. Nej fråga för sjutton inte hur jag lyckades med detta för det vet jag knappt själv, jag skulle ju bara göra som alla andra jag sett på tv och föna håret upp och ner, varför i all världens namn fönar man håret upp och ner? Jag vet inte och jag verkar ju inte vara speciellt bra på det heller. Lägg på lite amningshormoner så kanske ni får en bild av hur hysteriskt ledsen jag var när jag inser att jag hade fastnat i hårfönen och jag förstår fortfarande inte hur maken klarade sig helskinnad ur detta trauma.

 Så nu ska jag alltså föna mitt hår, med nåt skum i, alltså skum, vax och spraj ska jag ha i håret. Låter mer som att jag ska tvätta bilen än och fixa håret men visst visst, nu har jag ju provat de där pulvret i håret och det har ju funkat, så det kan ju inte skada att testa det där skummet nu då, måste bara komma ihåg att värma det för att få effekt undra om jag ska ha det i armhålan först eller behöver det ett vattenbad tro? Nej men allvarligt varför har ingen sagt nåt om att man måste värma de där skummet för att de ska få nån effekt inte konstigt att jag har misslyckats alla de gånger jag har kladdat i skum i mitt hår, det har liksom inte blivit volym utan mer platt hård mössa över hela huvudet. Men nu ska jag ge det en chans, önska mig lycka till, jag kan behöva det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar