onsdag 11 juli 2012

Åter ute i sista minuten

Här kan ni läsa om mina tidigare sista minuten bravader.

Nu har jag alltså gjort det igen, maken fyller sista 20år på lördag men vi ska fira det första gången ikväll, det är inte lätt att samlas alla samtidigt, det är tur vi inte har större familjer någon utav oss för då hade de blivit kalas jämt ;)

Så idag har jag varit nere på stan och shoppat presenter till maken och jag köpte inte någon som han har önskat sig för det tycker jag är så tråkigt. Jag vill ju hitta på saker som han vill ha utan att han vet det. Tänker inte tala om vad det är för han kommer säker gå in och läsa.
Men fyra inslagna paketer ligger och väntar på honom. Hoppas att vi tar paket utdelningen i början av kalaset så jag slipper hemla så mycket. Tycker inte om att ha hemlisar men samtidigt är det roligt som sjutton när man ska ge bort något som man tror att den andra vill ha.

En annan sak som jag måste ta upp, det var helt underbart att gå själv, bortsett från G och A som var med men de villade jag bort bland hyllorna. Men alltså så fantastiskt det var att kolla pocketböckerna, så nu har jag köpt en hög böcker till att ställa i hyllan. Men jag har märkt att jag har ett jäkla tempo när jag går i affärer jag missar ju över hälften av alla saker som finns, det märkte jag idag när hann med två varv i affären :)

Kommer ni ihåg att jag klagade lite på turisterna som inte fattade hur självscanningen funkar, om inte kan ni läsa om det här, idag kan ni får skatta med mig åt mina bravader i kassan. När jag sätter i kortet som får jag upp texten "Ta ut koret, försök igen" Andra ord för "Idiot vänd på kortet". Jag hade alltså stuckit i det från fel håll och ingen hade ju märkt att något blev tokigt om jag inte hade börjat gapflabba åt min klantighet vilket får alla runtomkring att titta på mig och maken undrar såklart vad jag håller på med men inte kunde jag ju förklara då, så vi gick därifrån och alla andra får väl tro att jag tycker det är skitkul att betala mina varor. Men alltså det var kul, men man skulle nog varit där ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar