tisdag 3 juli 2012

Kärt barn har många namn, igen.

Förra gången detta ämne kom upp handlade det om snor, denna gången om spetor.

Speta, spåga, sticka, pinne i finget, finns det fler namn på denna lilla marodör som förpestar ens liv. Fast nu tog jag nog i så jag blev en smurf, så mycket förpestar dom inte mitt liv, men jag kan ju inte påstå att jag blir glad när jag upptäcker en speta i fingret, foten, örat eller någon annan del på kroppen. Gillar inte heller när mina barn får ont för att de har fått en speta.

Hur får man då bort en speta lättast? Ja de är ju inte jag någon expert på men med en pincett så burkar man ju kunna pilla loss den, har hört att en del använder smör och annars får man väl vänta tills den behagar krypa ut av sig själv. Men har ni tips på hur man får väck eländet så skriv gärna en kommentar och vet ni inte hur man gör så skriv en kommentar iallafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar