söndag 22 juli 2012

Servettjakt och gräsklippning

Ikväll styrde jag och min kära mamma bilen till ica för att leta servetter till dukningen på lördag och tänk de hade både stora och små som jag kunde tänka mig att använda så nu ska här vikas.

När vi körde iväg såg vi en gubbe som var ute och gick med en liten helikopter, han riktigt smög över gatan för att placera helikoptern i häcken på andra sidan. Det såg rätt ul kut och förmodligen hade helikoptern missat sin helikopterplatta med en sådär 50m, inte lätt att vara så liten i denna stora värld.

Sedan körde vi förbi en av de stora tomterna i stan och där stod en självgående gräsklippare helt stilla, men det är klart söndag är väl vilodag även för gräsklippare. Om man bort ser från min make då som varit ute med både gräsklipparen och trimmern idag så han är en riktigt gräsklippare han, och sonen har sprungit in och talat om att "Pappa bippit gräset" säker 20 gånger under tiden maken var ute. Men nu var det ju den här självgående gräsklipparen jag skulle berätta om, fast i och för sig så hade det varit väldigt mycket roligare om det var maken som var huvudperson i det jag nu ska berätta. För när jag körde förbi där härom kvällen så hade den kört upp på en stubbe och hängde där på trekvart, den självgående gräsklipparen alltså inte maken, det var verkligen hur roligt som helst men när jag skriver detta nu så var de inte ens lite små kul men om ni tänker på att maken hänger där på stubben på trekvart så åker nog ena mungipan upp i alla fall.

Sonens gräsklipparen som gick sönder hela tiden. Här följer hans berättelse om vad som hände:
K sprang med gräsklipparen och den bara poff sönder, sen K sprang och öppna dörren och mormor lagade gräsklipparen, sen kunde K klippa gräset igen.
Nä nu ska jag vika lite servetter innan jag kastar mig i sängen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar