torsdag 26 juli 2012

OS

Alltså hur har jag tänkt egentligen, eller snarare har jag tänkt alls?!

För det första så har jag bokat in namnfest första os-helgen, sedan andra os-helgen ska jag och maken på fira-bröllops-helg, tredje och sista os-helgen ska vi på "50års-kalas". Alltså hur kunde jag vara så dum? Jag kommer ju missa massor, maken föreslog att jag skulle se de på svtplay sen, jo men tack för tipset jag kan sitta i oktober och titta på tävlingarna, då vet jag ju försjutton hur det går och hur kul är det. Ungefär lika roligt som när jag såg första matrix filmen, eller förlåt jag såg första halvan av första matrix filmen, sen stängde någon av och berättade slutet, nämner inga namn men ja Sanna det var du!

Sen har jag gått och laddad inför att se curlingen som jag har som favvogren under OS men till min stora besvikelse så curlar man visst inte på sommarOS, vad är de för sätt? Jag har ju kvastat sönder min kvast under uppladdningen.

Jag är i vanliga fall väldigt ointresserad utav sport men när det är OS då vill jag se så mycket jag hinner och orkar. Jag menar hur ofta får man se bågskytte eller curling på tv? Så då måste man ju se de, plus att de alltid finns såna där sötingar som tävlar i grenar som inte finns i deras hemländer, det är ta mig tusan kämparglöd hos dessa gubbar och gummor, och kan de så kan väl ja. Så nu får jag nog ut och laga kvasten så jag kan vara med i OS om två år, för då är det väl curling?

Tro inte att jag är en curlingmamma för detta för det försöker jag att inte vara, vi är heller inga bowlingföräldrar för de sa maken speciellt till om när vi väntade första barnet att nån bowlingpappa de ville han inte bli! Detta tackar jag ödmjukast för jag hade blivit lite ilsk på honom om han hela tiden slog undan benen på våra barn.

Nu lägger jag en blå flaska på kylning så jag kan se OS-invigningen imorgon, då med rosa naglar med blåglitter kant och ny hårfärg, det ni! Det är inte varje kväll de händer! Nattinatti!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar