lördag 7 juli 2012

Kokt kräfta eller rostbiff?

Ser man min nacke eller panna nu så undrar man nog varför jag har dragit några penseldrag med falurödfärg. Har smort in barnen hela dagen och det har varit både uv-dräkt och uv-keps på men varken jag eller maken smörjde in oss själva eller varandra så nu ser vi ut som en mediumrare-rostbiff, i alla fall om man frågar svärfar, frågar man mig säger jag kokt kräfta, men vad vet vi? Vi är ju ingen kock nån utav oss.

Det är så fruktansvärt klibbigt nu så det skulle vara en ren fröjd om ett ordentligt åskoväder drog in över oss snart, men sån tur har vi säkert inte. Svågern tyckte jag skulle försöka hitta något positivt med vädret den här dagen och det enda jag kunde komma på var att vi inte har snöstorm i alla fall.

Tänk att vi har aktiviteter inplanerade i tre dagar framåt, det är verkligen inte likt oss speciellt inte när vi är här uppe och hälsar på. Imorgon bär det av uppåt i landet för besök hos makens farmor, fika i massor och sedan ett besök på donken tror vi. På måndag åker vi till Vimmerby för att besöka en tjej och en kille, nej inte Pippi och Emil men nästan, en barndomsvän till mig och hennes sambo (Emil) och vi har inte setts sen storebror var bebis och då bara en snabbis på trottoaren och då hade vi grannens häck mellan oss. Nu ska vi uppdatera varandra på vad som hänt de senaste åren och våra framtidsplaner, sånt är viktigt att ha koll på. På tisdag ska maken vara cheerleader när hans lillebror rusar av sig i centrum, innan dess ska fyllepresent inhandlas och jag har verkligen ingen aning som vanligt så det får väl bli en ... nej men det kan jag ju inte skriva här, maken är ju en av mina flitigaste läsare. Så fullt upp kan man säga att vi har och jag älskar det. De där böckerna jag packade ner i väskan kunde lika gärna ha stått kvar i hyllan hemma för de har inte ens kommit ur väskan ännu, däremot har de fått sällis av en annan pocket som jag bara var tvungen att köpa för den ropade på mig.

Kanske skulle gå ut och vara social med resten av gänget men det är ju så förbenat klibbigt där ute jag förstår inte varför de envisas med att hålla till där?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar