tisdag 3 juli 2012

Som barn på nytt!

Barnasinnet kom fram idag vill jag lova, fem timmar på lekland lockade till och med fram barnet inom mig, nu sitter jag här med ont i nacken och handleden så lekland verkar vara farliga för mig, men ack så roliga. Idag var vi inte själva på leklandet utan var där med vänner och jäklans vad mycket roligare det var, mycket kaffe, många skratt, många rusa efter barn som inte vill sitta still, mycket rutchkaneåkande och många bollar. 
Bebiskräk och bebisgos hanns oxå med, lillebror fick tag i tröjan på en liten bebistjej och drog henne till sig, sötlöken, fast gör han så där om några år så är han nog inte lika söt.

Självkänslan och självförtroendet höjdes några snäpp idag, jag vågade nämligen åka rutchkana (dock ska jag hålla händerna i knät och inte försöka bromsa med dem om det blir en nästa gång), jag vågade springa med min son och hoppa och leka precis som en "riktig" mamma, jag blev inte heller superhispig över att sonen for fram som en ångvält och tror att han är odödlig, tänk jag kanske sakta med säkert börjar komma in i rollen som kravallismamma och pojkmamma. Jag vet det har tagit ett tag men att spendera ett halvår i sängläge bättrade ju inte på höns- och hispmamman, det är ju ett som är säkert.

Nu blir det några dagar som ska fyllas med aktiviteter men det blir nog inga större problem, jag har tagit med mig tre pocket böcker, tror ni att jag kommer få läsa någon utav dem? Vi får väl se men hade jag inte tagit med dem så hade båda barnen sovit middag i två timmar samtidigt varje kväll och sen ändå somnat vid klockan sju på kvällen. Men nej så kommer det inte bli, ikväll somnade barnen efter halv tio båda två och detta trotts fem timmar på lekland och sen att storebror bara sov en halvtimme i bilen upp, men han hade ju fullt upp det var ju sandlådor som det skulle lekas i, det var barnvagn man skulle provåka och sen följde han med pappa och farfar till affären, klart att han inte har tid att sova, det borde jag väl begripa?!

Nu blir det vetevärmare på nacken en stund och sedan lite chilistift innan jag ska försöka sova ikapp lite förlorad sömn, har sovit  4-5 timmar per natt de två senaste nätterna, jag är van att sova 8-10 timmar. Imorgon blir det kaffe, kaffe, kaffe!

Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar