tisdag 24 juli 2012

Vad som händer på ÖoB en tisdagkväll

För det första så mötte vi en flicka som hade köpt glass och hon gick och mumlade något för sig själv, mycket mysko men visst kanske var de hennes sätt att skydda glassen, men jag var inte glassugen idag så hon hade inte behövt mummla. 


Sen kommer vi in och jag går och letar efter tårtpapper så står det två tjejer och pratar, jag brukar inte tjuvlyssna men när man skriker så inte ens lilla tanten som glömt sina hörapparater hemma kunde undgå deras planering för utgång i morgonkväll, då lyssnar till och med jag. Tydligen hade de en kompis som inte kunde dricka alkohol så den ena tjejen var så snäll så hon erbjöd sig att vara sympati nykter. Jag hade lite svårt att hålla mig för skratt, inte för att det är fel att vara nykter men sättet hon sa det på så lät de som att hon gjorde årets goda gärning och är garanterad julklappar de närmaste 5åren. Men jag börjar väl bli gammal antar jag :)

När jag står och kollar leksakerna så kommer det fram en tant till mig och frågar om jag jobbar där? Nej svarar jag då var på tanten frågar vad pläden kostar och sen får jag en microutskällning om att det minsann inte fanns priser på en enda vara i hela affären. Då hänvisade jag till någon som arbetar där för inte tänker jag ta sån skit om jag inte får betalt. Kunden har alltid rätt men den här gången var det jag som var kund. Undra när ÖoB bytte arbetskläder till rosa byxor och grönt linne?

Köpte mig en glittrig eyeliner, mammas reaktion var "men tänk om du får det i ögonen" undrar om mamma tycker att jag är klumpig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar