måndag 16 juli 2012

Funderingar

Alltså jag har aldrig varit den som slängt av mig mina kläder innanför dörren hemma och sen rusat in i sovrummet och tagit på mig... myskläder!
Men det här med myskläder fungerar ju hur bra som helst om man har duschat på kvällen för att dra på sig ett par tighta jeans då känns ju onödigt som sjutton. Det var mina små tankar om myskläder så nu kan vi hoppa till nästa ämne nämligen bullbak.

Sonen och hans mormor har bakat bullar idag och vilket glädjetjut det blev när assistenten började köra, ja alltså sonen tjöt inte mormor. Sen var det ju obligatoriskt att smaka på bulldegen, varför gör alla barn de? Det är ju inte gott, smet och småkaksdeg är gott men inte bulldeg, de smakar ju bulldeg lixom.

Nu är det så nära så nära att lillebror kryper, han står på händerna och fötterna och gungar, så han kommer väl göra som sin bror och dissa det här med att krypa på knäna som andra barn gör. Jag menar det går ju mycket fortare att springkrypa.

Det här var förövrigt första dagen som maken jobbade på fyra veckor och tror ni inte att barnen vaknade tidigt idag, eller så är det jag som har vant mig vid att någon annan tar barnen på morgonen, inte vet jag :P Fast sju brukade de fasen inte vakna på semestern, tycker de brukade gå upp vid 8-9 nånting, jag hoppas på lite längre sovmorgon imorron.

Sitter och väntar på samtal, ja inte just nu men på dagarna gör jag det. Dels har jag lagt ut annonser om både barnkläder och gravidkläder så nån borde väl höra av sig, jag har ju till och med lagt det snyggt i en hylla :P Sen har jag blivit lovad att bli kontaktad efter den 14juli och nog är det efter den dagen alltid, fast det är klart jag vet ju inte vilket år.

Skulle vilja ut och gå ikväll men det kan man ju inte göra när man har både duschat och tagit på sig myskläderna, jag menar hade jag bara gjort en av dessa saker så kunde jag nog ha gått en liten promend ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar