torsdag 3 maj 2012

Det heter inte dagis!

Imorse när vi var påväg till förskolan mötte vi en liten gumma (hon hade både huckle och kjol så då var de en gumma) som började prata med sonen och hon frågade om han skulle till dagis, då tittade han på henne och sa:
"Nej inte dagis, ska till förskolan!", men gumman låtsades inte höra honom utan sa glatt "hejdå ha så roligt på dagis". När vi hade kommit en bit vänder sig sonen och tittar mig och säger "jag ska till förskolan" jag kunde bara hålla med och kände att där har jag lyckats iallafall :)

Sonen redo för första dagen på förskolan, det är 1½år sedan!




3 kommentarer:

  1. Man kan ju såklart inte gå till något som inte finns :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra Kasper! Jag försöker lära Tuva också att det heter förskolan men folk är så envisa med att säga dagis. Tur att det finns barn som Kasper som kan lära dem ett och annat!

      Radera