måndag 7 maj 2012

Lunchrast

Jag har för första gången på evigheter lunchrast! Båda barnen sover samtidigt mitt på dagen, det är verkligen inte ofta det händer. Vad tror ni då att jag gör när jag får lite egentid? Nej jag plockar inte i ordning och diskar och har mig (gör ju inte de i vanliga fall så varför börja nu?) Jag brygger en kopp kaffe och sätter mig här framför min dator och skriver ett blogginlägg, ovanligt va? Skillnaden är att det är tyst i huset, jag slipper dela mina tankar med Robin Hood eller Bärgaren. Det som är lite jobbigt med tystnaden är att jag inser hur jäkla tyst det är i mitt huvud oxå, det liksom ekar lite känns det som :)

Ibland, oftast när jag har som mest att göra så har jag tusen tankar och idéer på vad jag kan skriva om men nu när jag sitter här och faktiskt har tid att skriva något vettigt då är det helt tomt i huvet. Det stör mig! Men jag måste bara få säga det att den här pausen jag får just nu den är underbar. Sen att det kommer vakna två jättepigga barn sen de struntar jag i för då har jag fått i mig tre koppar kaffe så jag kan oxå vara pigg ;)

Vissa dagar så drömmer jag efter en sån här paus och då fantiserar jag över vad jag skulle göra om jag fick de, åh då skulle jag sova (nej slösa bort egentid på att sova, nej tack), jag skulle kanske duscha (duscha är jag inte klok sen vaknar en bebis som kommer spy ner mig inom 30 sek, nej tack duscha gör jag helst på kvällen eller när någon annan är hemma så att jag kan vara ren i 1minut iallafall), jag skulle läsa nån bra bok (om jag läser böcker så läser jag böcker, nej tack jag vill inte glömma bort mina barn i en vecka för att jag måste läsa klart boken).

Rasten slut, bebis vaken men 20min det hann jag nästan dricka upp mitt kaffe på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar