tisdag 1 maj 2012

"Rödolf med ruda mulen"

Alltså jag gillar våren och sommaren jag gör det men vissa biverkningar kunde jag ha varit utan, faktiskt.

Nu har pollenallergin slagt till som en käftsmäll på torget en sen fredagsnatt, näsan rinner så mycket att jag överväger att stoppa upp två tamponger i näsborrarna för att få slut på forsränningen. Ögonenlocken har invaderats av sandpapper och nysattakerna är så många att jag börjar få träningsvärk i nysmusklerna. 

Som om inte detta vore nog så har jag åter igen drabbats av mjölkstockning, en mild variant men ändå, jag blir så irriterad för jag har verkligen försökt att undvika detta genom att ha dubbla linnen, tuttvärmare, fleacetröja och vindjacka när jag är ute (nej det är inte vinter här vi har haft 22,3 grader), men trots att jag har klätt mig för en mindre snöstorm så kommer knutorna smygandes och ont som fan gör de. Men nu har jag haft vitkålsomslag och ska sova med fetvadd inatt, jag har även tvingat sonen att äta som bara den ifrån det stackars bröstet så nu börjar knutan minska i omfång. Operation sluta amma börjar imorgon, önska mig lycka till!

Nu blev detta väldans gnälligt men jag har trots detta allt eländigt haft en jättemysig dag med familjen både mina föräldrar och mina svärisar, sonen har fått leka med farfar och bebisen har varit i knät på farmor fast han var lite skeptisk i början (han börjar nog bli främmad).  
Vi har kunnat vara ute mycket i två dagar och det känns, det bränner i ansiktet fast jag har smörjat in mig idag. Men som sagt jag ser ut som Rödolf men jag kan skylla på både solen och allt snytande för den röda lysande färgen om min lilla nos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar