måndag 14 maj 2012

Dagens lunch - det blir inte alltid som man har tänkt

Alltså vi passade på att äta ute idag, storebror är hemma hos mormor och lillebror sov i princip hela lunchen. Vi kunde då äta i lugn och ro, vilket gjorde att vi kunde känna vad maten smakade.

Den ena rätten borde serverats med tillhörande brandsläckare men det gjorde den inte, så vi får väl ta fram brandfilten och lägga på toa så vi är förberedda :) Fast det är klart räkorna som bara smakade vatten kanske kompenserade för att resten brände hål på matstrupen. "Wok on fire" hette iofs rätten så det borde jag väl räknat ut med röven att det skulle vara starkt, men nu trodde jag att de wokade över öppen eld, det är inte lätt när det är svårt.
Den andra rätten smakade fis med kyckling så vi hade en lyckad lunch, verkligen.

Men jag är inte bitter, det ska hända mer saker för att jag ska bli de, fast snart kommer nog bitterheten smygande. För förutom lunchen så har vi åkt lite drygt 15mil för en undersökning som vi trodde skulle vara något helt annat (men allt såg bra ut så ingen ko på isen). Sen behövde vi ändå ner till huset och klippa gräs så vi körde ju inte i onödan. Kommer fram och maken frågar om jag har nyckeln med mig? Ehh nej det har jag inte, inte han heller, asså ska vi skratta eller gråta? Vi skrattar och åker och hämtar reserven.

Vet inte hur den här dan kommer sluta det är ett som är säkert :)

Ett litet tips som jag glömt dela med mig av. Om låset på toadörren ska ha nån nytta måste man stänga dörren, det hjälper inte att bara dra till den och sen låsa, folk kan komma in ändå!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar